lördag 21 augusti 2010

Teaterapa

Det är vad jag är idag. Upp ur sängen, lämna Rubin hos Jenny och ner till pinnen och repa en sista gång. Packa in alla älgar i bilarna och iväg till folkets park. Vi höll på att köra sönder artistingången men ingen större skada skedd. Vi skulle hålla till på ett lastbilsflak och upptäckte snart ett problem……flaket går oss till axlarna….hur skall vi kunna hoppa upp och ner där? Pall? Nej för kort…JA BÄNK! Så vi konkar dit en stor bänk som vi kan rusa upp och ner för. Sen blev det fika och allmänt trevligt. Vi bytte om, kom i karaktärerna och gick runt på området och ragga barn…som inte är så perverst som det lät haha.
Sen var vi igång! Det gick skitbra, många skratt och roliga tillägg. Efteråt gick några av oss upp till minidiscot och dansade med barnen. (och detta är inte heller så äckligt som det låter haha) Efter ett tag så byte vi om och splittrades, men vi kommer återses snart. Jag räknas medverka vid invigningen av Pigalle den 4 september. Om det blir samma pjäs vet jag inte med det skall bli jävligt kul!

Sen hem och byta om för vid kl 4 så blev mamma och jag hämtade av Sollan och Christer för att åka till Flisby Amatörernas uppsättning av ”Spanska flugan”. Eftersom det är ”grand finale” ikväll så drog de på lite extra. Sen är det alltid kul att träffa min gamla bild/drama lärare ifrån högstadiet.

Så detta har varit en riktig teaterdag för mig, och vet nu vad?……Jag älskar det!

1 kommentar: