fredag 10 september 2010

Spik i foten!!

Aj aj aj.

Man går helt fredligt och lungt till skolan. Lyssnar på musik, tänker på vad man ska göra ikväll och så "ritsssh" får du ett illamåendeskänsla och känner en skarp smärta i foten. Du tar reflexmässigt av dig skon och drar ut den 3cm långa och 3mm breda spiken/nålen och sitter 2cm in i din fot.

Ja detta var min morgon. Fick halta några meter hem och stoppa blödningen. Ringa sjukhuset och sjukanmäla mig till skolan. Måste bara säga att adrenalin är awsome! Du känner inget, men sen när det avtar då jävlar kännar du av att du har ett hål rätt in i foten. Ännu roligare blev det när man kom till sjukhuset:


Sköterska: - Ja men du har gjort rent och lagt om det så bra så det skall nog inte bli några problem och du håller koll på det.

Jag: - Okey så jag behöver ingen stelkrampsspruta, den var ju rätt rostig.

Sköterska: - Nej nej det är du för gammal för.

Jag: -.-´


Ännu roligare blev det när en lärare ringde:

Jag: - Ja det är Anna

Lärare: - Så du har fått spik i foten...hahahaha

Jag: - ja tack för ditt medlidande

Lärare: - Men du hjälper till imon va? Du är uppe på benen.

Jag: - Ja jag kan ju inte precis springa

Lärare: - Ja men det kunde du inte innan heller så det bli nog bra.

Jag: -.-´


Alla har ett såååå stort medlidande idag *host*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar