fredag 2 juli 2010

Fredag: Det stora äventyret.

Om man nu kan kalla att åka buss till höglandssjukhuset det…ja kanske. Gick fin fint hur som helst. Jag fick mitt recept wiiii!! Min läkare var jätte trevlig, skojade friskt men var samtidigt förstående och lugn. Det gillar vi! Inte som de jävlarna här i Nässjö. Skall tillbaka i och med att dem hittade en cysta men de tror inte det är något allvarligt. Och som alla andra stora sjukhus så skall de ta blodprov. Men tre stycken?!

Först i fingret för att kolla blodvärdet innan undersökningen, vilket inte var något vacker värde…. Sen efteråt så skall de ha 5 rör. De börjar i ena armen, fan miss rätt i en nerv. Men sen lyckas hon få ett rör, sen byter hon till andra armen, och tar de sista 4 rören där! Det var väl nödvändigt!!
Medans jag satt där så hände det en liten rolig grej. In kommer en gamal tant med sin make. Sköterskan ber om ett urinprov men tanten hör inte därför hon är halvdöv. Så det slutar med att hennes make står och gallskriker i örat på henne: URINPROV ASTRID!!! Fick kämpa rejält för att hålla mig för skratt, det såg så komiskt ut.

Så håll era armar borta ifrån sköterskorna i Eksjö! Nu skall jag ut och äta lunch på Coco tai! See ya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar