lördag 6 februari 2010

Jag: en tävlings inriktad bossig besserwisser?

Jag känner att jag skulle vilja reda ut några saker. Det senaste året har jag fått höra: “Bossig”, “Besserwisser”, “Tävligs inriktad”, mm. Är inte detta lite konstigt? Efter alla år, i alla sammanhang så har ingen någonsin sagt något liknande, de har bara njutit över att arbeten och projekt går framåt och jag har bara fått beröm. Av alla jag har jobbat med så är det bara tre möjligen fyra personer som jag hör det ifrån.

Jag slog upp Besserwisser: “en som vet bättre”,” Bättre än andra”. Har jag någonsin påståt att jag är det? Har jag någonsin tyckt ner någon för att jag tycker jag är bättre? Den ända jag tävlar emot är mig själv, bli bättre, uppnå mer, jobba mer. Om det nu är någon som tar skada av mina bättre prestationer så sluta jämföra er själva med mig då. Sluta fråga vad jag fick i betyg, vad jag fick för tid om du inte tål att höra det. Jag skiter i vad ni får, därför att jag har lärt mig. Sköt dig själv och skit i andra i det sammanhanget.

“Bossig”. Jag gillar att följa en bra ledare, jag tål det. Men är det något jag inte tål så är det när en grupp har låst fast och ingen tar på sig ledarrollen och får arbetet framåt. Jag tänker inte se ett arbete gå under pågrund av att ingen tar tag i det och styr upp, och detta får jag skit för. Men om ni nu ogillar att ha mig som ledare, ställ dig själv upp och gör det själv om du nu känner så.

Visa att du har lika mycket ryggrad som du har stor käft att tracka mig med. Sitt inte tyst och gå bakom ryggen på mig, ställ dig upp och bevisa att du är en bättre ledare än mig. Att du kan driva ett arbete framåt med ett gott resultat. Jag accepterar gärna den utmaningen.

Någon som har något att tillägga?

1 kommentar:

  1. Bra skrivet!
    Hur är det med ryggen föresten? <3

    SvaraRadera