tisdag 13 april 2010

Ännu ett år äldre.

Japp då var man 17 då. Min medielärare Samuel överraskade mig lite.
- Idag fyller alltså min bästa vän år, min bäst fru och min bästa elev.
Haha blev väldigt glad, var det bästa jag hört idag. Mina kära Tura tanter gratulerade med, och Eve skall ta ut mig på glass på Leffes. KE och Gunvor lämnade blommor och så även farmor och farfar. Becca ringde och Alex har en ”hemlig” present. En ovanligt bra födelsedag för min del, är nog första gången jag blivigt så gratulerad under alla mina 17 år.
Brorsan och mamma sjöng ”Sto Lat” (polska födelsedagssången 100 år) och efter det fikade vi. Fick nya knäskydd som dämpar smärta och jag bara tackar och bugar för.

Jag brukar inte bry mig så mycket om min födelsedag, det är inget jag brukar räkna ner till. Förstår inte varför folk gör så enorma grejer utav det. Jag har aldrig haft någon stor fest, velat ha mycket presenter eller hyrt någon stor lokal. Brukar bara få ångest, uppmärksamheten stör mig och jag vill gärna inte vara ute bland folk. Men man måste bryta alla mönster någon gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar