tisdag 27 april 2010

SAW VI








SAW VI








Regi: Kevin Greutert (gjorde även SAW V)

Trotts att Jigsaw är död, kommer spelet fortsätta, och det kommer inte var över förens världen fattar hans budskap.Agent Stram är död och kriminalaren Hoffman har trätt fram som den självklara efterträdaren till Jigsaws arv. Då FBI kommer han inpå hälarna så tvingas han att starta en ny lek. En lek, som en gång för alla kommer avslöja Jigsaws plan för mänskligheten.
Men det Hoffman inte vet, är att Jigsaw har en egen plan för honom.


Jag står lika hungrigt på kö för att få SAW VI som jag har gjort med alla andra av filmerna. De är mina absoluta favoriter och jag kan sitta dagar med att klura ut hur allting hänger ihop. Jag har hittat många ledtrådar, budskap och händelser som folk lätt missar och jag tänker fortsätta så lågt SAW serien sträcker sig.


The game has come full circle.



Trotts det så trodde jag att SAW VI skulle ta död på historien, därför att jag började tvivla på handlingen när Jigsaw dog. Men de har lyckats! Jigsaw finns kvar där man minst anar det och när varje pusselbit faller på plats så fattar man vilken otrolig plan han satte i verket.
För första gången kan man känna sympati för Jigsaw, men får mer och mer klarhet hur kan ser på samhället och dess problem och brister.
Dessa filmer är en milstolpe i skräckgenern och jag kommer stå fastkedjad i den så länge jag lever.

(klicka här för att se trailerna direkt i youtube)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar