lördag 14 november 2009

I Am Legend

Jag har börjat bli dålig på recensioner nu känner jag. Så nu är det läge att skriva en.

I Am Legend
Drama ifrån 2007
Regi:Francis Lawrence
Skriven av: Richard Matheson

Will Smith spelar vetenskapsmannen Robert Neville som är troligen den siste mannen på jorden, eftersom han är immun emot en ohejdbart virus. Men bortsätt ifrån hans trogne hund Samantha (Sam) så är han inte helt ensam. De som fallit offer för viruset har förvandlats till aggressiva zombies som bevakar det minsta av Roberts steg. Samtidigt gör Robert allt för att försöka få fram ett motgift genom sitt immuna blod. Men tiden är knapp...

I am legend förvånade mig faktiskt. För att va ett drama har den en spänning som håller fast dig framför tvn. Många har klagat på att den inte är läskig och det är den inte, men den är inte heller gjord för att vara det. Den har inte heller det gamla vanliga: - och så levde de lyckliga i alla sina dagar slut.
Filmer är helt klart sevärd och jag kommer definitivt att se den fler gånger.
Betyg 4/5

2 kommentarer:

  1. Ååååh den är ju så bra!!
    Love till den, fast man bara gråter av den jue. ><
    Det är ju lite störigt kanske :P haha

    SvaraRadera
  2. *SPOILER* Tyckte det var lite kul att jag strunta i när hans fru och dotter dog men när hans hund dog då blev jag rörd haha.

    SvaraRadera