fredag 20 november 2009

Skrämmas eller inte skrämmas

Funderade efter filmkvällen. Vad det är som gör att vi blir rädda för vissa skräckfilmer och andra inte. Självklart är beror det även på vad vi är rädda för, är du rädd för spindlar kommer du såklart bli rädd för en film med spindlar i. Eller att vi helt enkelt inte är beredda ( Lina hoppade till under Saw XP).
Än så länge har jag bara sätt EN skräckfilm som har skrämt mig, i alla fall första gången jag såg den: House on the haunted hill. Den är inget vidare läskig men det är det att om man känner igen sig så blir den genast obehaglig. Man påminns om tidigare händelser och samtidigt förs in i filmens djup, det blir en läskig kombination.

Tack för en trevlig kväll Clara och Lina ^^

3 kommentarer:

  1. Haha jag var inte berädd! xD
    Fast det var lite kul, var länge sen man hoppade till av en skräckis jue :O, saknar den kännslan att bli rädd av en film ;)

    Tack det samma^^

    Nästa gång när vi tittar på 3&4 kör vi på pizza eller? ;)

    SvaraRadera
  2. Haha ja vi får se vad vi kommer äta. Vi måste ha julbak med någon gång!

    SvaraRadera
  3. Ja det tycker jag låter bra^^

    SvaraRadera