lördag 28 november 2009

Luftslottet som sprängdes

Bio idag och har lite tid över att skriva recension.



Luftslottet som sprängdes

Thriller ifrån 2009
Regi: Daniel Alfredson
Skriven av: Stieg Larsson

Luftslottet som sprängdes är den tredje och avslutande delen i Millenniumserien baserad på böckerna av deckarförfattaren Stieg Larsson. Filmen börjar där den andra filmen i serien: Flickan som lekte med elden slutade. Lisbeth Salander försöker bli fri från anklagelserna som riktats mot henne. Samtidigt som Mikael Blomkvist gräver i Salanders dolda förflutna för att få henne friad, och han kommer snart sanningen på spåren.



Jag har nu sätt alla tre Millenniumfilmerna och jag blir aldrig missnöjd. Jag måste säga samma sak som jag sagt i mina recensioner om de två andra filmerna: SKITBRA!! ( för mer info se min bdb Jigsawfox datum 2/5 2009 och 26/9 2009). Noomi Rapace är fortfarande bäst!

Många har sagt att den tredje filmen är segare än de andra två och jag faktiskt hålla med, mycket prat och lite action. Men detta är trotts allt finalen och alla trådar måste spinnas ihop, men en spikpistol kommer trotts allt till hands. ;)

Jag citerar mig själv ifrån recensionen i tvåan: Annars så har Stieg Larsson varit en av de bästa svenska deckar författarna, och hans böcker med filmer har sålt miljarder. Det är bara tragiskt att han aldrig han uppleva sin storhet.

Betyg: 4/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar