lördag 26 juni 2010

Lördag & Söndag

Jag antar att jag inte bara kan hoppa över att berätta vad jag gjorde på midsommar för då blir det sura minner när jag träffar er. Så det blir en tvådagars rapport:


Lördag: Midsommar

Dagen börjar som vanligt med att farmor och farfar äter lunch här. Efter det drog jag, rubin och brorsan till hembygdsparken. Vi mötte upp med Bengt och kollade på när stången restes. Efter det lite underhållning vid scenen, faktiskt bättre än föregående år. Kajsa kom ner en sväng och vi satt mest och slappade genom hela eftermiddagen tills jag drog vidare till grillfesten hos Anderssons. Rätt kul kommentar av mamma:

Mamma: Vill du ha en öl?
Jag: VA!
Mamma: Ja vill du ha en öl?
Jag: Men kommer du inte ihåg våran överenskommelse?
Mamma: Jo då, om du dricker så betalar jag inte ditt körkort.
Jag: Ja men varför bjuder du mig på öl då?
Mamma: För jag vill inte betala körkortet……
Jag: ….!!

Jahopp där ser man. Kvällen fortskred med lite Wiii i källaren medans de vuxna blev fulla på övervåningen. En kvällspromenad och sedan lite kortspel. Vi gick väl hem framåt ett tiden. Resten av familjen gick och la sig medans jag avslutade kvällen med SAW IV och en god drink.


Söndag: Sol och bad

Jag har gått i sömnen! Hur fan kunde det hända?! Jag stängde av tvn vid 3 och somnade med Rubin sovandes på täcket med huvudet på min mage. Vid 7 släpper mamma in Rubin!?? Då hade han tydligen varit i vardagsrummet, vilket betyder att jag någon gång under natten har släppt ut honom. Eftersom jag inte har något minne av det så måste jag ha gått i sömnen.
Vid 3 drog vi ut till Pallrap och Grönkulla och spelade Boul. Efter det tog vi sällskap med KE, Gunvor och Elli till Grönkulla och jag tog mig sommarens första simtur. Rubin fick även sitt livs första dopp, med det var inte lika skönt som jag tyckte det var haha. Sen låg jag på bryggan en stund och bara njöt. Skall se om jag åker ut mitt i veckan och såsar mig lite med.


Mycket att läsa men jag hade som ni ser inte tid med datan igår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar