tisdag 15 juni 2010

Tisdag: Skoskav och slaktad plånbok

Va korkad jag är att jag tar ”halv strumpor” ( Strumpor som slutar vid hälen) när jag har gympadojor på mig. Om man sen går runt en mil i dom då kommer du få skoskav. Aja så jävla känslig är jag inte, på med salva och lite plåster så är det bra om några dagar.

Veterinären idag med Rubin och hans utslag. Först får man sitta och vänta i en timme efter att min bokade tid börjat eftersom en tant vars katt hade fått diabetes inte kunde lära sig att sticka den i nackskinnet. Men Rubin sov så gott vid mina fötter så det var mer mina nerver som tog stryk. Sen så kommer man in och hon kollar på honom. (får hålla undan huvudet på honom så att jag inte hugger henne, han blev vetskrämd senaste gången vi var hos veterinären så det hänger i) Om han hade kunnat krypa in i mig och gömma sig så hade han gjort det haha.
Hon kollade hjärta och lungor och skulle sedan kolla de nedre regionerna. ”Så fan heller” sa Rubin och satte sig bestämt på rumpan och tryckte sig emot mig. Fan vad jag skrattade.
Fick ett schampo och en sprej jag skall använda och förhoppningsvis blir hans små finnar bra, han är en riktig tonåring.

Men jävlar vad det sved i plånboken. Jag går vanligtvis till Sävsjö veterinär med honom men hade ingen skjuts och tänkte ” hur dyrt kan det vara att kolla på några utslag”? 500 spän i mottagningsavgift!!! Attså det kostar 500 spän att säga ” hej här är jag kan ni kolla på min hund”!!!! Sen ytligare 300 för schampot och medlet!! Det är rena rånet.
I sävjö kan jag ta två vaccinationer, undersökning och mottagningsavgift och det går aldrig över 500 för allt det.

Nä går aldrig dit igen.

2 kommentarer:

  1. Hej gumman! Du verkar ha kul på sommarlovet! Bara så du vet så sitter vi inte och solar och dricker drinkar. Nej vi "ligger", solar och dricker drinkar. Jag vet att du blev avundsjuk.

    Skönt om dig, ses när vi semestrat färdigt. XX ifrån oss alla ^^

    SvaraRadera
  2. Nä jag är inte alls avundsjuk.........Nä mina vänner sitter bara på en strand i Indonesien och gottar sig och jag har ingen möjlighet att ringa eller smsa utan att det kostar skjortan!!! Kom hem!!!!

    SvaraRadera