måndag 21 juni 2010

Måndag: Tripel internat. Dogshow

En helt underbar dag i Jönköping har detta varit. Vi åkte i rätt lagom tid vid 7.30. ( i vanliga fall så är man uppe vid 4 på morgonen om man skall på utställning längre bort) Vi var väl framme vid 8 och gick upp till elmia och hade satt oss ner och lugnat ner oss lagom till det börjar. Hundarna gick sina klasser och vi mös med lite nya nosar och pratade med lite nya människor man inte träffat innan. Jag fick lite beställningar av de som ville ha kort på sina hundar som jag sedan skall skicka till dem. Sen gick vi iväg och handlade och detta blev mina inköp:

  • Plast-bur till polenresan och utställningar.
  • Halsband med knäppe till stårlinan och stålhaken
  • Tre ben
  • Aktivitets bälte till mig att ha när vi tränar
  • Läder-koppel
  • Läder-halsband med gröna stenar (se bilden)

Så bra köp till rätt rimliga priser. Plast-buren för 150kr är ett riktigt fynd. Vi kollade lite på Freestylen och Agillityn. Vi åt vår lunch och språkade lite med hundfolk. Sedan förflyttade vi oss till finalringen och jag tog lite bilder på hundraser. Vid 17 så tog vi vårt pick och pack och åkte till Eko och köpte glass och kaffe och drog oss sedan hemåt. Så nu är man helt utslagen (både hundar och ägare) solbränd och om något nöjd.

Här kommer några få av dem 210 jag tog, syns det att vi har det suveränt kul?

Klicka på bilden för att få den större

IMG_9957

IMG_9960

IMG_9925

IMG_0010

IMG_0044

IMG_0053

IMG_9980

IMG_0057

IMG_9930

IMG_9933

IMG_9997

IMG_9990

IMG_9984

Rubins nya halsband ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar