söndag 31 januari 2010

Alpha Dog

alphadog


Alpha Dog
(2007)

Drama/thriller

Detta är berättelsen om Johnny Truelove och han gäng som via ett snesteg blir inblandade i ett grövre brott än de knarkaffärer som de livnärt sig på. Inte nog med att de riskerar livstid för det lilla snedsteget de är också tvungna att stå ut med de känslomässiga och moraliska bieffekter som de innebär. Filmen är baserad på verkliga händelser ut Jesse James Holliwoods liv som knarklangaren som blev världens yngsta någonsin att hamna på FBI´s “most wanted list”

alpha-dog-poster-3

Anledningen till att jag köpte filmen är att min favoritskådespelerska Olivia Wilde är med i den, men jag fick jävligt mycket mer på köpet. Jag har inte sätt en så bra gangster drama sedan Domino (filmen om Domino Harveys liv). Filmen är välgjord, spännande och faktiskt lite provocerande. Skådespelarna gör ett fantastisk arbete men vad mer kan man vänta sig av Justin Timberlake, Ben Foster, och Bruce Willis. Den ända filmen får ett minus för är att det är svårt att hänga med i den. Många personer på en och samma gång, vittnen, namn med mera. Men jag kommer definitivt att se den igen.

Betyg: 4/5

2 kommentarer:

  1. http://www.expressen.se/Nyheter/1.1865465/har-ar-hela-artikeln-som-fick-scientologerna-att-se-rott

    SvaraRadera
  2. Tänkte att du kanske ville läsa den? Jag tyckte iaf den var intressant.

    SvaraRadera