torsdag 8 oktober 2009

Framtidssträvande och målmedveten inte galen och störd.

"Du är galen!" ,"Du är fan störd", " Såklart att du har läst läxan du är ju som du är". Detta är kommentarer jag får höra väldigt ofta, minst en gång per dag.
Pågrund av vad? Jo att jag gör vad jag ska och jobbar. Medans de som kastar ur sig kommentarerna inte gör det.
Ja jag kan hålla med om att jag jobbar mycket och vill göra bra ifrån mig, men vet ni varför?

Jag har ett mål, jag vill ha ett bättre liv än jag har nu och man måste jobba för det. Självklart är det roligare att höra att du fått ett MVG än att du fått ett IG och måste göra omprov. Man går hem och känner sig stolt, för idag är jag ett steg närmare mitt mål.
Det du lägger ner nu på din utbildning har du hela livet, du kan inte börja mitt i livet och tänka: " Ja men nu skall jag börja jobba" Det funkar inte, det är redan försent.
Lägger du manken till nu så har du det mycket lättare sedan, det kan jag redan känna. Har man en bred grund att stå på så kan du aldrig kliva utanför.
Så nästa gång du kallar mig för galen eller störd, se på dina presstationer och tänk på din framtid så kanske du ändrar uppfattning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar