måndag 19 oktober 2009

Jobbig kväll...

Finns det något jag börjar bli trött på så är det personer i min klass som inte kan ta med material till lektioner eller helt enkelt inte kan hålla käft.
Jag bryr mig inte om de inte vill gå på gymnasiet, men de behöver inte förstöra för alla andra. Och vi som siktar högt upp på betygsskalan tar också mycket stryk av att ha de i samma klassrum.
Till Exempel:
En löpare är startklar till max, tränat och har både ork och styrka att nå hur långt om helst på en rekordtid. Men framför denna löpare är 20 andra löpare som bara joggar lite smått och den snabba löparen kan inte komma förbi.
Så känner jag mig ofta. Jag har ingen att diskutera med, ingen att bolla tankar med. Jag tror inte att det är någon tvekan att några av de där 20 "joggarna" skulle kunna jobba lika bra som jag, men de "orkar inte".

Jag är elev- och klassrepresentant för MPA09 tillsammans med en tjej till. Jag har gått på tre möten, för anteckningar och lyssnar. När jag till slut kände att jag behövde gå på den lektionen mötet var på så bad jag min "kollega". Jag gav henne tid, plats och hela dagordningen och mötesprotokolt. Tror ni att hon gick? Så klart inte!!
Så nu sitter jag här. Klassråd imon, måste läsa igenom protokoll ifrån stormötet som jag inte har anteckningar ifrån eftersom "kollegan" inte gick., har bara ett protokoll. Sen skall jag pressentera detta inför klassen, och jag tror inte att morgondagens sekreterare kommer att skriva protokoll till mig heller, så jag får väl ta hand om det imon med. *SUCK*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar