torsdag 29 oktober 2009

To write, or not to write...

Har tänkt att sätta mig och skriva. Måsta ju hålla igång så jag inte tappar. Men idag vill varken huvudet eller händerna. Tankarna krockar och bokstäverna bara flyter ihop, jag får ingen klarhet i min text.
Håller jag på att tappa min talang eller lägger den sig i dvala. Jag har fortfarande kvar vad en av författarna som läste av mig skrev:

"Jag vill berömma dig för din klokskap och din skrivning som jag tycker både är tydlig och engagerande. Med klokskap menar jag ditt resonerande, tänkande och beslutstaggande i ditt sätt att skriva. Jag vill tillägga att din fantastiska styrka i ditt sätt att tänka och uttrycka dig, kommer att vara en stor hjälp för dig."

Jag tror hon har rätt, och vad vore jag för människa om jag inte förvaltade de egenskaperna? Många låter det de är bra gå i spillror för att följa en annan väg. En väg som de kanske inte alltid valt själv, de kanske blivigt tvingade. Många gånger kan vi få kritik för våra talanger som gör att vi överger de eller inte vågar hålla på med de längre.
Är det rätt? Jag tycker inte det. Jag har med fått kritik, men jag ser det bara som en bra grej. Ofta kan du utvecklas av det, det kanske visar en brist som du kan fixa till eller jobba emot.
Ge inte upp dina talanger, drömmar och mål. För det är just de som är unika för dig, det är de som gör dig till just den person du är.

Titta jag kunde skriva idag trotts allt


Krönikör: Anna Ekenstierna
Skriven: 2009

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar