lördag 10 oktober 2009

Tillbaka där allt började...

Städade ur min bok/skrivhäften/filmer/tidningar/ allt mellan himmel och jord - skåpet. Hittade alla spökböcker av Dan Höjer som jag läste som en galning när jag var mindre, då jag med skrev spökhistorier. Jag minns historien som blev mitt genombrott: " När klockan slog 12".
Jag minns när jag satt och skrev den, jag gick i 5an eller 6an. Någon månad senare ställde jag upp i Unga författare med historien och vann.
Efter det rusade det bara på. Efter 1 år hade det blivigt en hel sagobok, och den vilar med pappa nu. Det finns ingen kopia på den, den är bara pappas. Men den tog inte med sig min ambition för att skriva.
"När klockan slog 12" finns dock kvar, den hänger i mitt gamla klassrum i på lågstadiet, på den plats där jag satt och skrev den. Där hänger den än idag. Den hänger där som ett minne av att man kan lyckas bara man vill. Den dagen jag ger ut min första bok skall jag åka tillbaka skolan, tillbaka till min första berättelse och tillbaka där allt började....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar