lördag 12 december 2009

House of Blood

House of Blood
Skräck 2006

Regi: Olaf Ittenbach

Det kan tyckas vara en ren slump att Dr. Douglas bil kolliderar med en fångtransport mitt ute i ödemarken, eller är det förutbestämt? Fångarna dödar vakterna och tar Dr. Douglas som gisslan. De beger sig ut i vildmarken och finner snart ett mystiskt litet hus, men det döljer en blodig hemlighet.

Vad har då jag att komma med? Jag ser inget större fel på denna film, den är en blodig splatter med intressant handling och halvtaskiga skådespelare. Jag gillade den religiösa inblandningen som gjorde filmen intressant, i alla fall för mig. Inget vidare bra gjorda men trotts det äckliga splatterscener.
Jag kan inte se vad ni (Lina & Clara =P) kan se för dåligt och förvirrande i den, jag har minst 5 filmer som är sämre.

Till exempel:
* BUG
* From dusk to dawn (osäker på vilken alla är rätt B)
*The hills have eyes
* 13
* Live Feed (extremt dåligt försök till Saw & Hostel konkurrens)
* Ravenous

House of blood får 2,5/5 I betyg

(Orginal omslag)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar