fredag 11 december 2009

Tänker försöka

Ja ännu en vecka har passerat. Är det bara jag eller gör julstressen att dagarna bara flyger iväg. Så mycket att fixa och så lite tid. Jag har planerat att skriva under jullovet men jag kommer nog aldrig orka det, vilket kommer få konsekvenser om jag inte håller igång.

På tal om att skriva. Ibland känns det som: ”va fan har jag gett mig in på”. Min stora dröm är att jobba som författare på heltid i framtiden, möjligen ett extrajobb som krönikör. Men jag försöker komma in i en tuff värld.
Många författare är så högproduktiva så det finns nästan ingen chans i världen att komma in i branschen, i alla fall när det gäller deckare.

Vad är då alternativen:
1.Jobba ihjäl dig för att konkurrera med en som ligger minst 3 böcker före.
2.Skriv en enormt bra bok utan att ha någon som helst erfarenhet
3.Ge upp helt enkelt.
4.Var listig och byt genre i början av din karriär och byt sen när du är på väg upp byt till första valet.

Vi kan ju utesluta punkt 1 och 3 för mig. 2an är inte så stor sannolikhet att jag klarar av. Men 4ran klarar jag. Deckare är en genre som är ganska lätt att skriva vilket gör att det finns jävla många författare där. Men skräck är det inte så många författare som klarat av ännu, de största är ju Stephen King, H.P Lovecraft, John Ajvide Lindqvist. Det är i alla fall vad jag tycker, de har ändå åstadkommit något som blivigt mer eller mindre populärt och världsomfattande. Varför inte försöka, jag har planerat The Pack som min första bok. Den dras lite åt det hållet men är mer spänning i, men sen tänker jag göra ett försök. Jag tänker inte ge upp mitt mål så lätt.


( är det fler som märkt att det inte går att göra indrag på blogspot.com!!! `-.- )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar