söndag 6 december 2009

Nu är det...

…Jul igen. Och det är inte förens nu den riktiga ångesten kommer.
Tänk efter, vi åker igenom halva landet för att behaga släktingar som egentligen aldrig blir nöjda. Sen är det nyår och sen börjar skolan ingen.
- Men vi får ju presenter.
Även här försöker vi göra alla nöjda. Presenter kan man ge varandra när som. Ibland tror jag att julen och dess traditioner enbart finns för att småbarnen skall ha något att se fram emot, men för de vuxna är det bara en patetisk anledning till att få supa ner sig rejält minst en gång under året.
Fy fan vilken dålig inställning jag har, men det har jag rätt till. Finns säkert de som har en bra jul och som ser det som en fin tradition med dem där DE är inte jag.
Detta inlägg går emot allt vad jag står för, men ibland så måste det göra det. För trotts allt så är julen mulen, allt känns igen, men vi ses alltid nästa år igen.


Krönikör: Anna Ekenstierna
Skriven: 2009

5 kommentarer:

  1. "men för de vuxna är det bara en patetisk anledning till att få supa ner sig rejält minst en gång under året."

    Alltså var är alla dessa fulla människor?
    Jag har nog aldrig sett en full person på julafton faktiskt :O

    SvaraRadera
  2. Bara för att du aldrig upplevt det betyder inte det att det inte förekommer.

    SvaraRadera
  3. Fast det sa jag ju inte ;)
    Jag sa bara att jag bara undrar vart sjutton alla dessa människor finns. Fast själv bryr jag mig inte så värsta, mohaha, jag är en av de personer som kommer bli fulla vid jul i framtiden (A)

    SvaraRadera
  4. Du behövde inte säga det ens.
    Det var ju synd att du kommer bli det

    SvaraRadera
  5. Kollade på en debatt häromdagen om just detta med jul-alkolism. En kille som varit alkolist sa då " Julen är barnens högtid, låt dem ha den"

    Julen är barnens högtid då kan man nog ställa ifrån sig vinflaskan.

    SvaraRadera